Pojęcie dress code jest stosunkowo nowym terminem w polskiej rzeczywistości. Oznacza zbiór reguł i zasad, zgodnie z którymi należy ubierać się odpowiednio ze względu na charakter pracy czy spotkania. W skrócie więc chodzi o to, żeby dopasowywać swój strój do okazji. Wydaje Ci się, że w Twojej firmie zasady te nie obowiązują? Nic bardziej mylnego! Poznaj zatem kilka reguł dress code business, dzięki którym Ty bądź pracownicy Twojej firmy zawsze będą wyglądać z klasą oraz zgodnie z obowiązującym savoir-vivre.
Dress code business dla Panów
Oczywiście każda firma, korporacja czy przedsiębiorstwo samodzielnie ustala własny dress code, który będzie dostosowany do profilu i charakteru prowadzonej działalności, będzie zintegrowany z całą identyfikacją wizualną firmy oraz określonymi stanowiskami zajmowanymi przez pracowników. Jest jednak kilka uniwersalnych zasad biznesowego dress code, które doskonale sprawdzą się w każdej firmie.
Mężczyźni pracujący w dużych firmach i korporacjach, zajmujący wysokie stanowiska (manager, kierownik, dyrektor, prezes) powinni:
- zakładać klasyczny, elegancki garnitur, koszulę i krawat – wszystko w stonowanych kolorach – SPRAWDŹ ofertę eleganckich koszul biznesowych,
- unikać rozpinania kołnierzyka koszuli i luzowania krawata,
- zawsze nosić pełne obuwie, do garnituru konieczne są eleganckie półbuty męskie współgrające kolorystycznie z całym strojem.
W żadnym wypadku nie wolno nosić do pracy sandałów, wzorzystych koszul niepasujących do całości, najlepiej unikać również gładkich, białych koszul, które zarezerwowane są na ważne uroczystości (jednak nie będzie to dużym faux pas). Mile widziane są eleganckie koszule męskie ze spinkami lub z haftem prezentującycm logo firmy, które doskonale będą prezentowały się z marynarką. Należy także pamiętać, aby unikać ekstrawaganckich krawatów oraz dodatków.
Dress code business dla Pań
Panie mają nieco większe pole do popisu jeśli chodzi o biznesowy dress code, ponieważ poza klasycznym uniformem w postaci eleganckiej koszuli, marynarki oraz spodni na kant, mogą również wybrać klasyczną spódnicę ołówkową do kolan czy elegancką sukienkę.
Ważne, aby pamiętać o kilku zasadach, których nie należy bagatelizować:
- odpowiednia długość spódnicy – do kolana lub centymetr przed kolanem, obcisłe spódniczki do połowy uda nie wchodzą w grę!
- należy unikać ekstrawaganckich wzorów, kontrastowych kolorów, jednak poza kolorem białym, czarnym i granatowym dopuszczalne są również: kremowy, brązowy, bordowy,
- zawsze należy zakładać rajstopy (bez względu na pogodę) oraz pełne buty, bez odkrytych palców,
- nie należy zakładać zbyt opiętych bluzek odkrywających brzuch czy głębokich dekoltów,
- biżuteria jest mile widziana, jednak całość musi komponować się w elegancką, klasyczną stylizację – dopuszczalne są dwa elementy biżuterii, np. kolczyki i wisiorek.
Odpowiedni wygląd pracwoników firmy czy korporacji jest szczególnie ważny w bezpośrednich kontaktach z klientem, na eventach, targach branżowych, gdzie powinniśmy zaprezentować się z jak najlepszej strony. PAMIĘTAJ! Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! Stosowanie się do powyższych zasad pozwoli stworzyć porządany wizerunek firmy w oparciu o przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.