• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Ile kosztuje nadruk na koszulkę? Czynniki wpływające na cenę personalizacji odzieży

18 grudnia 2024

Kiedy w firmie pada pomysł na stworzenie odzieży firmowej, ważne jest określenie budżetu. Jeżeli nie mamy doświadczenia w tym temacie, trudno określić nam, jakie środki należy przeznaczyć na takie przedsięwzięcie oraz jak się do tego przygotować. Dlatego stworzyliśmy dla Was poradnik z których dowiesz się ile kosztuje nadruk na koszulkę oraz co wpływa na cenę personalizacji znakowania. Zapraszamy!

Ile kosztuje nadruku na koszulkach?

Hasło jest proste, jednak ciężko jednoznacznie powiedzieć ile kosztuje nadruk na koszulkę, ponieważ cena zależy od wielu czynników. Każde zamówienie jest oceniane indywidualnie w zależności od potrzeb i specyfikacji znakowania. Dlatego, żeby móc przygotować się do stworzenia kosztorysu trzeba znać odpowiedzi na poniższe pytania, co pomoże nam w określeniu tego ile kosztuje nadruk na koszulkach.

  • Jaki jest nakład mojego zamówienia?
  • Jaką odzież planuje oznakować?
  • Jaki jest kolor odzieży do znakowania?
  • Jak wygląda mój nadruk – czy jest wielokolorowy, czy ma jeden/dwa/trzy pełne kolory?
  • Jaki jest rozmiar mojego nadruku?
  • W ilu miejscach ma zostać naniesiony? 
  • Jaka metoda znakowania mnie interesuje?
  • Czy planuje jakieś dodatki? Metkowanie, jednostkowe pakowanie itp.
  • Ile kosztuje nadruku na koszulkach?

Zapisz sobie te pytania i odpowiedz. Teraz przedstawimy Ci możliwe metody i powiemy które z nich do jakich zamówień najbardziej pasują. Dzięki temu wybierzesz metodę i będziesz mógł przejść do wstępnej wyceny. 

Nadruk na koszulkach – metoda znakowania 

Poniżej znajdziesz wszystkie dostępne na rynku metody znakowania idealne na nadruki na koszulki. Zapoznaj się z ich specyfikacją i sprawdź, która z nich najlepiej odpowiada Twoim wymaganiom. 

  1. Sitodruk – nadruki wykonywane na maszynie sitodrukowej za pomocą specjalnych farb są bardzo trwałe i efektowne. Metoda ta wymaga specjalnej przygotowalni i opłacalna jest od nakładu około 20-30 sztuk. Plik do druku wymagany jest w wektorach, zapisany w wymiarze rzeczywistym. Kolorystykę dobieramy z palety PANTONE Solid Coated. Idealna metoda dla dużych nakładów. Bardzo trwała – przy zastosowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem, starczy nam na około 150 prań.

W wypadku tej metody musimy określić wielkość znakowania oraz ilość użytych kolorów. Istotny jest też kolor wybranej odzieży, ponieważ w wypadku kolorowych koszulek, trzeba doliczyć cenę podkładu. Bardzo ważny jest też materiał do druku oraz wybrane farby. Przy koszulkach bawełnianych będzie to farba plastizolowa, ale dla poliestru musimy zdecydować się na specjalnie przystosowane do tego farby.

Przykładowe zamówienie: 100 sztuk koszulek bawełnianych w kolorze czerwonym – znakowanie w wymiarze do A4, dwa pełne kolory, farby plastizolowe. 

  1. Druk cyfrowy – polega na bezpośrednim natryskiwaniu atramentem na odzież za pomocą specjalnych drukarek, tworząc w ten sposób piękne i szczegółowe nadruki. Metoda ta nie wymaga przygotowalni, więc opłacalna jest już od kilku sztuk. Idealnie sprawdzi się do zamówień indywidualnych lub spersonalizowanych. Doskonała do wydruku zdjęć. Plik do druku może być przygotowany w bitmapie o wysokiej jakości – przynajmniej 300 dpi, przy wymiarze rzeczywistym. Kolorystyka grafiki to CMYK. Przy odpowiednim praniu, starczy nam na około 100-150 prań. Przy tej metodzie najważniejszy jest nakład, kolor koszulek i wymiar znakowania. Ilość kolorów grafiki nie wpływa na cenę.

Przykładowe zamówienie: 10 sztuk koszulek bawełnianych w kolorze białym – znakowanie w wymiarze do A3.

  1. Haft komputerowy – tą metodą wykonamy piękne hafty, tworzone za pomocą specjalnych maszyn. Dobrze sprawdzi się do oznakowania firmowych koszul. Metoda wymaga przygotowalni i jej opłacalny nakład to około 30 sztuk jednego wzoru. Plik do druku przygotuj w wektorach – kolor haftu dobierzesz z naszej palety kolorów nici. Metoda praktycznie niezniszczalna, uszkodzić można go wyłącznie mechanicznie. 

Zwracamy tu uwagę na nakład, wielkość nadruku w cm2, wypełnienie oraz ilość kolorów.

Przykładowe zamówienie: 200 sztuk czapek, jeden kolor – znakowanie w wymiarze do 20 cm2, wypełnienie poniżej 80%.

  1. Folia flex, flock i lateksowa– to metoda druku wykonywana przy pomocy specjalnych ploterów i wgrzewana na odzież za pomocą prasy przemysłowej. Plotery wycinają nadruk ze specjalnych folii w jednym kolorze. Mamy dostępne folie flex w standardowych kolorach lub takich z efektem specjalnym (jak np. brokat czy odblask). Natomiast folia flock to folia z meszkiem, dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Do druku potrzebny jest plik w wektorze. Kolor nadruku dobierzesz z naszej palety kolorów folii. Folie opłacalne są od jednej sztuki. Trwałość oceniana jest na około 500 prań. Folia lateksowa to wielokolorowy druk wykonywany na folii i nanoszony na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdzi się przy kolorowych grafikach, jednak jest mało elastyczny i nie przepuszcza powietrza, dlatego zalecamy wykonywanie mniejszych projektów. Opłacalny od jednej sztuki. Żywotność nadruku oceniana jest na około 100 prań, przy zachowaniu odpowiednich metod prania odzieży z nadrukiem.

Przykładowe zamówienie: 15 sztuk toreb bawełnianych, jeden kolor – znakowanie w wymiarze do 50 cm2.

  1. Sublimacja – jest to metoda druku, która wykorzystuje zjawisko sublimacji. Na specjalnych kalkach drukowana jest grafika, która później naniesiona zostaje na odzież za pomocą pracy przemysłowej w wysokiej temperaturze. Sublimację można wykonać wyłącznie na materiałach poliestrowych lub takich które posiadają specjalną powłokę poliestrową. Do druku potrzebujesz wysokiej jakości bitmapę. Drukowanie kolorowych prac może być wykonane tylko na jasnych materiałach. Na kolorowych produktach wykonamy wyłącznie czarny nadruk. Opłacalna jest od jednej sztuki. Jest to metoda praktycznie niezniszczalna. Niewyczuwalny w dotyku nadruk idealnie sprawdzi się na odzieży sportowej.

Przykładowe zamówienie: 50 sztuk koszulek poliestrowych białych, znakowanie w wymiarze do 100 cm2.

  1. Termotransfer – to metoda bardzo podobna do sitodruku. Nazywana jest sitodrukiem pośrednim. Nadruki wykonywane są za pomocą maszyny sitodrukowej na specjalnych kalkach wraz z klejem. Nanoszone później na odzież za pomocą prasy. Idealnie sprawdza się do znakowania produktów, których nie można oznakować sitodrukiem. Opłacalna od około 20 sztuk. Do druku musisz przygotować wektory. Trwałość oceniana jest na około 100 prań. Idealna do zamówień do których nie nada się sitodruk.

Przykładowe zamówienie: 300 sztuk bluz, dwa kolory, dwa miejsca znakowania (przód + tył) znakowanie w wymiarze do 80 cm2 i do 50 cm2.

Jak przygotować grafikę pod nadruk na t-shirt?

Ważnym elementem projektowania jest przygotowanie znakowania na koszulki. Jeżeli wiemy już jak ma wyglądać nadruk, możemy przystąpić do projektowania. To jaki format pliku jest potrzebny, zależy od metody. Będzie to albo bitmapa, albo plik wektorowy. Ważne, żeby dobrze dobrać kolory i przygotować odpowiednie wymiary. Powyżej napisaliśmy do jakiej metody jaki rodzaj pliku jest potrzebny, natomiast jeżeli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, skontaktuj się z nami.

Jak przygotować grafikę pod nadruk na t-shirt?

Jak przygotuję wycenę?

Nadruk na koszulki możecie wycenić na dwa sposoby. Zachęcamy Was do skorzystania z naszego kalkulatora cen gdzie sprawdzicie każdą dostępną metodę znakowania. Będą tam pytania o których wspominaliśmy. Oprócz tego możecie również się z nami skontaktować i przygotujemy dla Was wycenę na podstawie przedstawionych informacji. Skontaktujecie się z nami za pomocą telefonu oraz maila. Zapraszamy!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

70,704 Klientów
166,492 Zamówień
85 Pracowników
18 Lat na rynku