• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

DTG czy DTF. Którą technikę nadruku wybrać?

3 września 2024

Podchodząc do złożenia zamówienia na odzież z nadrukami stajemy przed wyborem najlepszej dla nas metody znakowania, która spełni wymagania i będzie odpowiednia dla naszej grafiki. Dlatego podchodząc do tego pierwszy raz, warto zapoznać się z ofertą i sprawdzić na co dana metoda nam pozwala. Dzisiaj omówimy dwie, nowoczesne metody nadruku i odpowiemy sobie wspólnie na pytanie – DTG czy DTF będzie najlepszą metodą do mojego zamówienia? Zapraszamy!

DTG czy DTF - zapoznanie z metodami znakowania

Zanim zaczniemy rozmyślać nad wyborem metody, musimy się zapoznać z ich specyfikacjami. Dlatego teraz pokrótce omówimy każdą z nich.

Znakowanie DTF czyli Direct to Film to nowa metoda znakowania, która niebawem zawojuje światem. Jest to technologia o niezwykłej jakości i trwałości, która jest świetną alternatywą do znanego nam nadruku DTG. Idealnie sprawdzi się do zamówień o średnim i dużym nakładzie znakowania w wielu kolorach. Nadruki DTF są dosyć tanie w porównaniu do pozostałych metod znakowania, a dodatkowo są bardzo szybkie w produkcji. Daje to ogromne możliwości, ponieważ w niskiej cenie możemy szybko oznakować duże nakłady zamówienia. 

Druk DTG czyli Direct To Garment, potocznie zwany drukiem cyfrowym to metoda nadruku bezpośredniego. Wykonywana jest przy pomocy maszyny drukarskiej, która tworzy obraz bezpośrednio na podstawie danych przesłanych z komputera. Druk cyfrowy z niezwykłą precyzją i dokładnością oddaje nawet najmniejsze elementy projektu. Możliwa jest także niemal dowolna personalizacja (własny nadruk na koszulce np. z imieniem czy numerem gracza) każdej pojedynczej kopii drukowanych materiałów. Również w związku z tym nadruk DTG jest opłacalne praktycznie od kilku sztuk.

Druk cyfrowy DTG będzie idealny do wydruku pełnokolorowych prac w małym nakładzie, wymagających szybkiej produkcji i elastyczności. Jest jedynym wyjściem gdy trzeba wydrukować mały nakład koszulek z nadrukiem. Jest jednym z rozwiązań dla prac spersonalizowanych czyli dopasowanych dokładnie do konkretnej osoby. Koszulki DTG drukowane są w fotograficznej jakości, dlatego zdjęcia również idealnie nadadzą się do nadrukowania.

DTF i DTG porównanie

Czym różni się DTF od DTG? Poznaliśmy już definicję tych metod i możemy zastanowić się nad różnicami występującymi w tych metodach. 

Druk DTF jest trochę pochodną od DTG – drukowanie metodą DTF pozwala na znakowanie na odzieży w wysokiej jakości jak DTG, jednak proces nadruku wygląda inaczej. Przy DTF nadruk wykonywany jest na folii co ogranicza zużycie atramentu. Folia posypywana jest klejem termoaktywnym. Taki nadruk musi zostać wysuszony w tunelu grzewczym lub za pomocą pracy przemysłowej. Dzięki temu klej łączy się z tuszem. Taki nadruk charakteryzuje się wysoką jakością i trwałością. DTF daje możliwość znakowania na różnych produktach, nie tylko koszulkach czy bluzach, ale także na czapkach, czy torbach. Idealnie sprawdzi się przy mniejszych zamówieniach i jego cena może być korzystniejsza niż DTG. Na pytanie czy DTF jest lepszy od DTG nie możemy odpowiedzieć jednoznacznie. Wszystko zależy od zamówienia, które planujesz złożyć. Metody te są bardzo zbliżone i różni je kilka aspektów, które mogą być dla Ciebie kluczowe przy ostatecznym wyborze metody. Pod uwagę weź nakład, rodzaj odzieży, grafikę oraz czas realizacji na jakim Ci zależy. 

Czym różni się DTF od DTG?

Czym różni się DTF od DTG?

Jak wspomnieliśmy wyżej, nie ma dużych różnic między tymi metodami – kluczową jest sposób nakładania nadruku, co może być kluczowym punktem w podjęciu decyzji. 

Nadruk DTF ma wiele plusów – nadruku są bardzo żywe i mają nasycone kolory. Idealnie nadają się do wielokolorowych nadruków, grafik lub zdjęć. Często to znakowanie jest nawet lepsze niż wydruki DTG, które już cechują się wyjątkowym odwzorowaniem kolorów. DTF jest bardziej trwały od DTG, dzięki temu znakowanie w intensywnych kolorach posłuży na dłużej. Mimo użycia metody termotransferowej, te nadruki są mało wyczuwalne w dotyku – prawdopodobnie to zasługa delikatnych farb wodnych, które również przy zastosowaniu w metodzie sitodruku dają podobny efekt. Te farby są bardziej naturalne i lepiej wpływają na środowisko. Ostatnią ważną zaletą jest cena znakowania. Koszty wychodzą niskie przy średnich i dużych nakładach, a dodatkowo nie wyróżniamy tutaj cen w zależności od koloru koszulki, jak to jest w przypadku druku cyfrowego lub sitodruku. Dzieje się tak, ponieważ nadruk DTF nie wymaga poddruku, więc nie ma znaczenia, na jakim kolorze zostanie wykonane znakowanie. Oprócz znakowania na odzieży, można zdecydować się także na same wydruki, które można później sprzedawać do samodzielnego wgrzania przez klientów. Należy jednak pamiętać, że wgrzewanie nadruków prasą przemysłową, a zwykłym żelazkiem, może znacząco wpłynąć na jakość i trwałość znakowania, co należy zaznaczyć potencjalnym klientom. 

Znakowanie DTF można wykonywać nie tylko na koszulkach, ponieważ świetnie sprawdzi się także na bluzach czy na torbach bawełnianych. Posiadając odpowiednią prasę, oznakujesz nim także czapki czy plecaki. W związku z tym ta metoda jest bardzo uniwersalna i pozwala na oznakowanie większości produktów dostępnych w hurtowniach odzieży i między innymi to, daje jej wyższość nad niektórymi znanymi metodami znakowania. 

Koszty znakowania DTF i DTG

Jak już wspominaliśmy, cena znakowania zależy od kilku czynników. Cena DTG czy DTF będzie zależna przede wszystkim od nakładu i wielkości grafiki. W ogólnym rozrachunku koszty znakowania są stosunkowo niskie. Na pewno dobrze sprawdzą się przy małych czy personalizowanych zamówieniach. 

Jeżeli interesuje Cię dokładna wycena zamówienia, skontaktuj się z nami. Oferujemy doradztwo oraz opiekę nad zamówieniem od początku do końca. Zapraszamy do kontaktu z nami – dobierzemy odpowiednią metodę znakowania do Twojego zamówienia oraz zaproponujemy odpowiednią odzież i poprowadzimy Twoje zamówienie. Skontaktujesz się z nami za pomocą maila, telefonu oraz czatu. Zapraszamy!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

69,456 Klientów
164,188 Zamówień
85 Pracowników
18 Lat na rynku