Wybór odpowiedniej gramatury odzieży jest kwestią indywidualną. W zależności od przeznaczenia, gustów, preferencji oraz oczekiwań, jedni wybiorą niską gramaturę, inni zdecydują się na koszulki uszyte z grubej tkaniny. Nie tylko jednak gramatura świadczy o wysokiej jakości koszulek, ale również ich splot, materiał, sposób barwienia oraz inne czynniki.
Gramatura – co to?
Gramatura to nic innego, jak ciężar metra kwadratowego materiału wyrażony w gramach.
Mówiąc prościej, po zważeniu tkaniny o wymiarach metr na metr, otrzymana ilość gram będzie gramaturą. Sama definicja jest prosta i nie wymaga głębszego zrozumienia. Jak w takim razie wybrać odpowiednią gramaturę, skoro wiemy już, czym ona jest?
Czy im cięższa koszulka, tym lepsza jakość?
Nie do końca tak to wygląda. Gramatura jest bowiem tylko jednym z czynników świadczących o jakości koszulki. Wybierając odpowiedni T-shirt dla siebie lub dla swoich pracowników należy wziąć pod uwagę również takie cechy, jak:
- rodzaj materiału (bawełna, poliester, inne),
- splot materiału i przeszycia,
- sposoby barwienia.
Jednak najbardziej znaczącym czynnikiem decydującym o kupnie danej koszulki jest jej przeznaczenie oraz indywidualne preferencje klienta. Jedni będą woleli T-shirty wykonane z cienkich, delikatnych i przewiewnych tkanin o niskiej gramaturze (120-150g.), inni z kolei zdecydują się na grube koszulki o wysokiej gramaturze (160-190g.).
W przypadku znakowania bardziej preferowane będą koszulki o wyższych gramaturach – od 160g wzwyż, gdyż zazwyczaj są one szyte grubymi splotami i ściegami, dzięki czemu doskonale nadają się do znakowania za pomocą sitodruku, druku DTG, folii flex, flock, latex czy haftu.
Firma Reflect wykonuje znakowanie koszulek również o niskich gramaturach, jednak do każdego T-shirtu trzeba dostosować odpowiednią metodę znakowania, aby efekt końcowy był naprawdę zadowalający.
Bogatą ofertę koszulek o różnych gramaturach, szerokiej gamie kolorystycznej, a także wielu krojach i fasonach można znaleźć w hurtowni odzieży reklamowej OpenWear, w której znajduje się ponad 5 000 produktów odzieżowych.