Każda metoda znakowania ma swój proces, który należy wykonać, żeby stworzyć wyjątkowe nadruki. Realizacja nadruków jest bardzo ciekawym zadaniem, dlatego chętnie podzielimy się z Wami wiedzą i pokażemy te procesy od środka. Dzisiaj powiemy sobie jak działa termotransfer. Dzięki temu poznasz bliżej tą metodę i będziesz mógł podjąć decyzję czy jest ona odpowiednia dla Twojego zamówienia. Zapraszamy!
Jak działa termotransfer?
Termotransfer inaczej zwany sitodrukiem pośrednim to bardzo popularna metoda znakowania. Dlaczego sitodruk pośredni? Ponieważ to metoda druku, która wykonywana jest za pomocą sitodruku na papierze lub folii termotransferowej. Realizowany jest z użyciem farb plastizolowych czyli takich, które wykonywane są zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi ekologii i zdrowia. Farby te nie zawierają PCV, formaldehydów i ftalanów (takich farb używamy również do sitodruku). Nadruki termotransferowe wyróżnia gładkość, bardzo dobre odwzorowanie szczegółów oraz idealne krycie. Jego zaletą jest to, że może być wykonany w trudno dostępnych miejscach. Z tego powodu metoda ta jest często wybierana w wypadku różnego rodzaju odzieży w zamówieniu, którą trudniej oznakować sitodrukiem. Jest bardzo trwała i elastyczna, idealna do znakowania koszulek, czapek, bluz, odzieży sportowej, a także gadżetów.
Nadruk termotransferowy może być stosowany na różnego rodzaju materiałach z bawełny, poliestru lub domieszkami innych tkanin. Najbardziej opłacalny jest dla nakładu powyżej 50 szt, jednak na życzenie Klienta realizujemy również mniejsze zamówienia metodą sitodruku pośredniego.
Termotransfer z powodzeniem można stosować na takich materiałach, jak: bawełna, poliester, a także juta, filc, flizelina czy plastik. Doskonale sprawdzi się do znakowania odzieży sportowej i nietypowych części garderoby takich, jak: kołnierzyki, kieszonki.
Metoda znakowania odzieży jaką jest druk termotransferowy odbywa się w dwóch etapach. W pierwszym nadruk wykonywany jest sitodrukiem na folii transferowej, następnie pokrywany jest warstwą sypkiego kleju, aby nadruk można było umieścić na tkaninie. W drugim etapie nadruk przenoszony jest na odzież za pomocą prasy przemysłowej pod odpowiednim ciśnieniem i rozgrzanej do wysokiej temperatury. Dzięki temu znakowanie wykonywane sitodrukiem pośrednim jest niezwykle trwałe.
Nadruki termotransferowe można wykonać zarówno na papierze jak i na różnego rodzaju tworzywach sztucznych. Możliwość druku na różnych podłożach i odporność na warunki zewnętrzne, pozwala na szerokie wykorzystanie w systemach magazynowania i transportu, w firmach produkcyjnych, jak i logistycznych. Przy tej metodzie nie mamy ograniczeń i możemy nanieść go równie dobrze na czapki jak i torby, plecaki. Termonadruk ma przewagę nad innymi metodami także dzięki dużej dokładności i możliwości wydruku małych elementów. Druk ten można wykonać praktycznie na większości materiałów bez wpływu na jakość nadruku. Znakowanie nie reaktywuje z podłożem więc nie musimy obawiać się przebarwień na grafice. Wysoka trwałość, elastyczność nadruku oraz niska cena przy dużych nakładach sprawia, że ta metoda jest bardzo często wybierana przez naszych klientów.
Wady i zalety termotransferu
Każda metoda ma swoje wady i zalety dlatego warto o nich rozmawiać, żeby lepiej dobrać znakowanie do swojego zamówienia. Na podstawie powyższych informacji mamy dla Was takie zestawienie:
ZALETY:
- Wysoka wytrzymałość,
- Wysokiej jakości nadruk o dobrym odzwierciedleniu grafiki,
- Idealna do szybkiej realizacji serii odzieży promocyjnej lub sportowej z precyzyjnym odwzorowaniem grafik,
- Korzystna cena przy wysokich nakładach,
- Można zastosować na każdej powierzchni i na prawie każdym rodzaju odzieży oraz w miejscach trudno dostępnych,
- Możliwość zamówienia samych arkuszy termotransferu do samodzielnego wgrzania,
- Metoda idealnie nadaje się do wykonania trwałych metek odzieżowych.
WADY:
- Nie opłacalny przy małych nakładach,
- Materiał staje się „nieoddychający” w miejscach nadruków,
- Nie można znakować na polarze.
Jaka jest cena termotransferu?
Cena termodruku jest uzależniona od nakładu, wielkości nadruku oraz kolorów użytych w projekcie. Projekt drukowany na odzieży musi być taki sam dla całego nakładu, jednak dobór różnego koloru ubrań do druku jednego projektu nie wpływa na cenę.
Kalkulacje można wykonać na naszej stronie lub można skonsultować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, gdzie pomożemy w wycenie oraz doradztwie w tematach znakowania czy doboru odzieży.
Wybierając nadruk termotransferowy przy większych nakładach zalecamy wykonanie prototypu do akceptacji. Plik jaki należy dostarczyć do zamówienia to grafika przygotowana w wektorach, bez obrysów z obiektami i czcionkami zamienionymi na krzywe. Grafikę należy zapisać do formatu pdf.
Czy termotransfer to dobra metoda dla mojego zamówienia?
Ta metoda znakowania jest idealna dla dużych zamówień i różnych produktów. Jeżeli znakujesz bluzy, koszulki, czapki i plecaki w dużym nakładzie – ta metoda będzie idealna. Jest opłacalna od około 50 sztuk jednego wzoru. Przy wycenie liczy się nakład, wymiar znakowania, rodzaj produktu oraz ilość kolorów grafiki.
W naszej drukarni Reflect, wykonasz praktycznie każdą dostępną na rynku metodę znakowania, dlatego jeżeli nie jesteś pewien, możesz z nami skonsultować swoje zamówienie. Jeżeli ta metoda nie będzie odpowiednia, możemy zaproponować inne rozwiązanie idealnie dopasowane do Twojego zlecenia. Wiele czynników wpływa na dobór metody, dlatego warto dokładnie przeanlizować wszystkie szczegóły od początku do końca. Dzięki temu Twoje zamówienie zostanie zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami. Nasze Biuro Obsługi Klienta jest tutaj dla Was i chętnie pomoże Wam w ocenie sytuacji.
Mamy nadzieję, że te informacje pomogą Wam w podjęciu decyzji o wyborze termotransferu. W razie pytań skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo. Pomożemy zarówno w wyborze metody, jak dobrania odzieży czy umiejscowienia nadruku. Zapraszamy!