Wybór odpowiedniej metody znakowania odzieży może przysporzyć wiele problemów. Na wybór danej techniki ma wpływ wiele czynników, dlatego nie jest to łatwe zadanie. Dlatego warto wiedzieć nieco więcej o konkretnych metodach, aby móc wybrać najbardziej odpowiednią technikę znakowania odzieży.
Firma Reflect, jako jedna z nielicznych w Polsce, posiada w swojej ofercie wszystkie techniki dostępne obecnie na rynku:
- sitodruk,
- druk cyfrowy DTG,
- sublimacja,
- folie flex i flock,
- druk lateksowy,
- haft komputerowy.
Metodę znakowania dostosowuje się ze względu na rodzaj tkaniny, z jakiej wykonana jest dana część garderoby. Aby uzyskać jak najlepszy efekt znakowania, należy wziąć pod uwagę możliwości danej techniki.
Sitodruk a druk cyfrowy DTG
Sitodruk i druk cyfrowy DTG to dwie pokrewne metody, które polecane są głównie do znakowania materiałów bawełnianych.
Sitodruk jest jedną z najstarszych technik znakowania, która uzyskuje niezwykłą trwałość nadruku przez wiele prań. Jego cena uzależniona jest od nakładu oraz kolorów użytych w projekcie, dlatego doskonale sprawdzi się on w przypadku umieszczenia na koszulce logotypu firmy, jednak nie nadaje się do odwzorowywania pełnokolorowych grafik.
Do uzyskania niezwykłego efektu full color odpowiedni będzie druk cyfrowy DTG, który charakteryzuje się głębią kolorów i nasyceniem barw. Dzięki niemu można drukować zdjęcia na odzieży w niemalże fotograficznej jakości. Druk cyfrowy sprawdza się zarówno przy niskich, jak i wysokich nakładach, gdyż na cenę, odmiennie, niż w przypadku sitodruku, nie wpływa ilość kolorów projektu, a jedynie ogólny nakład znakowanej odzieży.
Sublimacja
Stosowana do znakowania jasnych tkanin poliestrowych. Doskonale nadaje się do druku na odzieży sportowej. Nie tylko odwzorowuje projekt przy zachowaniu głębi kolorów, ale również jest niewyczuwalna w dotyku i przepuszcza powietrze, dzięki czemu odzież sportowa nie traci swoich właściwości. Sublimację można stosować jedynie na jasnych tkaninach, ponieważ jest to proces chemiczny, który na trwałe wnika w struktury materiału i przyjmuje kolory jedynie na jasnych materiałach.
Technika ta będzie doskonała w przypadku znakowania:
- koszulek dla sportowców,
- uczestników maratonów czy zawodów sportowych,
- uczestników sportowych akcji charytatywnych.
Folie Flex i Flock
Są to metody znakowania termotransferowe (do ich utrwalenia wykorzystuje się wysoką temperaturę), które są bardzo trwałe i jednocześnie efektowne. Obie techniki pozwalają na odwzorowanie jedynie jednokolorowych projektów czy grafik, dlatego doskonale sprawdzą się do umieszczania na odzieży logotypu czy nazwy firmy.
Zarówno folię flex, jak i flock można stosować na materiałach z bawełny, elanobawełny, pique, poliestru, czy z domieszką elastanu, dzięki czemu pozwalają one na szerokie zastosowanie.
Dzięki dostępnym foliom można uzyskiwać wielorakie efekty na ubraniach. Folia flock pokryta jest meszkiem przypominającym w dotyku zamsz, dzięki czemu prezentuje się niezwykle efektownie. W ofercie firmy Reflect znajduje się również bogaty wybór folii flex: gładkich, odblaskowych, z brokatem, czy neonowych.
Druk lateksowy
Jest to jedna z najnowocześniejszych metod znakowania, w której podobnie, jak przy foliach flex i flock, do utrwalenia wykorzystuje się wysoką temperaturę. Druk lateksowy jest ekologiczny i bezpieczny dzięki atestom i certyfikatom:
- BERTL
- Nordic Swan
- FSC
- Oeko-Tex
- Green Guard Environmental Institue
Można go więc z powodzeniem stosować w żłobkach, przedszkolach, świetlicach, czy szpitalach i klinikach. Za pomocą druku lateksowego można znakować nie tylko odzież wykonaną z różnorodnych materiałów: bawełny, elanobawełny, pique, poliestru i innych.
Druk lateksowy ma także szerokie zastosowanie, między innymi, w produkcji tapet, czy dekoracji typu: poduszki, naklejki na ścianę. Niewątpliwymi atutami nowoczesnego latexu są również trwałość oraz możliwość odwzorowywania wielokolorowych projektów czy zdjęć.
Haft komputerowy
Jest to najtrwalsza, najbardziej efektowna i precyzyjna metoda znakowania, która doskonale sprawdza się przy znakowaniu T-shirtów, koszul biznesowych, koszulek polo, polarów, ręczników czy czapek. Technika szczególnie polecana dla większych nakładów, gdyż w przypadku haftu występują koszty przygotowalni związane z przygotowaniem specjalnego programu hafciarskiego.
Haft komputerowy doskonale sprawdzi się w przypadku znakowania odzieży logotypem, nazwą firmy czy imionami pracowników. W stworzeniu wizualizacji może pomóc kreator koszulek.