• polski
  • PLN
    • EUR
    • USD
Blog Reflect.

Nowości w świecie znakowania odzieży.

Pomysł na biznes – własna marka odzieżowa

26 lutego 2016

Masz pomysł na własną markę odzieżową, ale nie wiesz, jak wcielić go w życie? Nieustannie zadajesz sobie pytanie, od czego powinieneś zacząć? Ten poradnik jest idealny dla Ciebie! Wszystkim tym, którzy zainteresowani są podjęciem konkretnych kroków, polecamy odwiedzić naszą zakładkę własna marka odzieżowa, gdzie znajdziecie wszelki niezbędne Wam produkty oraz usługi.

Za każdym razem po rozmowie z szefem lub przełożonym masz ochotę rzucić pracę? Wpadasz wówczas na pomysł otwarcia własnego biznesu, w którym będziesz „kowalem własnego losu”? Dzisiaj przedstawimy Ci proste kroki jakie powinieneś przejść, aby wcielić w życie swoje plany i otworzyć własną markę odzieżową oraz uwolnić się od uciążliwego szefa. To naprawdę bardzo proste! Pozwoli Ci to nie tylko na samodzielność i satysfakcję z prowadzonej działalności, ale także tworzenie kreatywnych i oryginalnych ubrań wpisujących się w gusta Twoje i Twoich potencjalnych klientów. Poniższe pytania pomogę Ci znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię kwestie.

Skąd pomysł na własną markę?

Uświadomienie sobie powodów, dla których chcesz założyć własną markę, to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Musisz odpowiedzieć sobie na proste pytania: „Co mnie do tego skłoniło?”, „Dlaczego chcę to robić?”, „Co chcę przez to osiągnąć?”. Pytania te jedynie pozornie wydają się dość proste, będą one miały jednak kluczowe znaczenie w późniejszych etapach Twojej działalności. Określenie jasno priorytetów pozwoli Ci na efektywną pracę zmierzającą w kierunku wyznaczonych wcześniej celów. Najlepiej weź od razu kartkę i długopis oraz wypisz na niej swoje cele, które chcesz osiągnąć.

Pomysł na własny biznes

Jacy są potencjalni klienci mojej przyszłej marki?

Zastanów się nad ideą swojej marki i potencjalną grupą klientów, do których marka ta będzie kierowana. W tym momencie możesz połączyć ze sobą nie tylko prowadzenie własnego biznesu, ale także swoje zainteresowania, styl życia. Tworzenie „marki dla wszystkich” z góry skazuje Cię na niepowodzenie ze względu na zbyt szeroką grupę odbiorów. Musisz więc sprecyzować, dla kogo dokładnie chcesz założyć swoją markę. Bez obaw, nie jest to takie trudne, jak Ci się wydaje. Jeśli większość czasu poświęcasz uprawianiu sportów – nie rezygnuj z tego – przenieś swoje zainteresowania na markę. Jeśli kochasz czytać książki i czytasz wszędzie, i o każdej porze – znajdź swoją potencjalną grupę konsumentów. Chodzisz na każdy mecz piłki nożnej, jesteś na wszystkich zjazdach motocyklowych – wykorzystaj to! Twoje atuty to Twoje zainteresowania. Pozwoli Ci to na dostosowanie swoich pomysłów do wymagań grupy docelowej, wychodzenie im naprzeciw, stwarzanie nowych potrzeb, których Ty będziesz świadomy, a oni niekoniecznie.

Jak ma się nazywać moja marka?

Do wymyślenia nazwy swojej marki potrzebujesz jedynie swoich pomysłów. Jeśli nie przychodzi Ci do głowy nic, z czego byłbyś zadowolony, zrób ze znajomymi burzę mózgów, wówczas z pewnością wspólnie coś wymyślicie. Jeśli jednak sam wymyśliłeś nazwę, która Ci się podoba, skonsultuj ją ze znajomymi. Nie zawsze to, co podoba się Tobie, będzie podobało się też innym. W kwestii logo, jeśli nie jesteś grafikiem lub z programami graficznymi miałeś do tej pory niewiele do czynienia, lepiej zdaj się na profesjonalistów. Logo marki będzie bowiem Twoją wizytówką, musi zatem wyglądać dobrze, profesjonalnie i świetnie prezentować czy to na stronie internetowej, czy na ulotkach i wizytówkach. Oczywiście ważna jest Twoja wizja tego, jak dokładnie logo będzie wyglądać, jednak samą realizację lepiej oddać w dobre ręce, aby efekt końcowy był naprawdę taki, jakiego oczekujesz.

Własna marka odzieżowa

Czy ważna jest reklama?

Oczywiście! Reklama jest kluczowym środkiem do osiągnięcia prze Ciebie sukcesu. Dzięki działaniom marketingowym, skierowanym do konkretnej grupy docelowej, pozyskasz swoich klientów. Ważne, aby w fazie wprowadzania nowego produktu na rynek zintegrować różne kanały docierania do konsumentów. Trzeba bacznie przeanalizować każdy ruch osoby z potencjalnego kręgu odbiorców, aby wiedzieć, na jakie konkretne rozwiązania zdecydować się przy okazji tworzenia strategii marketingowej. Nie od dziś wiadomo, że Internet rozwija się coraz szybciej, dzięki czemu coraz łatwiej jest docierać do swoich klientów za pomocą różnego rodzaju narzędzi internetowych czy social mediów. Najlepiej jednak zdać się na osoby doświadczone w tej dziedzinie i to im powierzyć reklamę swojej marki.

Skąd wziąć ubrania?

Pozyskanie ubrań może odbywać się dwiema drogami. Nie ma tutaj znaczenia, jaki typ odzieży (koszulki, bluzy, czapki, spodnie, kurtki) ma się znaleźć w asortymencie Twojej marki.

Droga 1. Zamówienie gotowej odzieży reklamowej
Jeśli nie chcesz zdecydować się na szycie odzieży od podstaw, to rozwiązanie jest idealne dla Ciebie. Możesz wybrać gotową odzież reklamową z katalogu produktów. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze. Wbrew pozorom, odzież reklamowa cieszy się bardzo wysoką jakością: 100% bawełny, wysoka gramatura. To sprawia, że idealnie nadaje się do zastosowania w późniejszym znakowaniu za pomocą różnych metod. Oferta producentów jest tak szeroka, że z pewnością sprosta Twoim wymaganiom. Rozeznaj się, jakie kroje interesują Cię najbardziej. Zamów próbki, aby samemu móc się przekonać o jakości produktów, które później będziesz sprzedawał.

Droga 2. Szycie odzieży
Szycie odzieży od podstaw wymaga o wiele wyższych nakładów finansowych, niż kupno jej od producentów. Niewątpliwym atutem tej drogi jest samodzielne decydowanie o całym procesie produkcyjnym odzieży – począwszy od kupna rodzaju materiału, poprzez ustalenie kroju i wzorów, aż po końcowy etap. Znalezienie jednak dobrej szwalni nie jest zadaniem łatwym. Większość z nich ma stałych klientów, przez co nie ma powodu reklamowania się w Internecie. Osoby, które mają zaufane szwalnie także niechętnie podzielą się swoimi kontaktami, których pilnie strzegą przed konkurencją. Musisz być świadomy, że koszty związane z produkcją i szyciem odzieży od podstaw są dwu- lub trzykrotnie wyższe, niż przy zamawianiu gotowej odzieży reklamowej. Musisz przemyśleć, czy chcesz, aby Twoja marka była ekskluzywną odzieżą, czy ma być ona skierowana do bardziej przeciętnego odbiorcy. Zastanów się nad tym, a potem zdecyduj się na jeden z wariantów pozyskania ubrań.

Produkcja i szycie odzieży

Czy powinienem mieć własną metkę?

Metka, podobnie jak logo, jest wizytówką Twojej marki. To ona pozwala klientom utożsamić sobie jakość, wzór czy fason z Twoją marką i podtrzymywać jej wizerunek wśród klientów. Istnieje kilka rodzajów metek odzieżowych, na które możecie się zdecydować przy tworzeniu swojej marki.

Metki żakardowe. To najpopularniejszy rodzaj metek, który nada elegancji Twoim ubraniom. Dzięki temu, że świetnie prezentują nawet drobne detale, można z ich pomocą oddać niemalże każdy projekt. Z powodzeniem więc będziesz mógł przełożyć na metkę swoje logo. Wadą metek żakardowych jest ich wysoki nakład, zazwyczaj produkuje się je dopiero od 500 sztuk.

Metki drukowane. Najczęściej drukowane na wewnętrznej stronie koszulek za pomocą sitodruku i termotransferu. Świetnie się prezentują, a co najważniejsze, nie wpływają na komfort noszenia przez klienta odzieży. Niewątpliwym atutem tego rodzaju metek jest możliwość niskiego nakładu.

Metki sublimacyjne. Podobne do metek żakardowych. Do jej wyprowdukowania stosowana jest taśma poliestrowa, dzięki czemu są bardziej delikatne, niż metki żakardowe. Metki sublimacyjne są droższe od żakardowych, jednak pozwalają realizować niskie nakłady.

Wszycie metek, zarówno żakardowych, jak sublimacyjnych, odbywa się dwiema drogami. Ich wybór zależy od Was. Metkę można wszyć bezpośrednio w procesie produkcyjnym odzieży lub też wypruć ją z odzieży promocyjnej i zastąpić własnymi metkami.

Jaką technikę znakowania odzieży wybrać?

W zależności od oczekiwanych efektów oraz nakładów finansowych, istnieją różne techniki znakowania odzieży.
Sitodruk. Z jego pomocą uzyskuje się bardzo trwały nadruk. Przy wyższych nakładach (powyżej 30 sztuk) jest to najtańsza, a co za tym idzie, najbardziej opłacalna technika.
Druk cyfrowy. Świetnie nadaje się dla niskich nakładów. Dzięki niemu można realizować indywidualne projekty oraz oddawać ich pełnię barw.
Folia flex. Technika ta polega na wgrzewaniu jednokolorowej folii w ubranie, co powoduje, że nadruk ten jest niezwykle trwały.
Folia solwent. Podobnie, jak folia flex, technika ta polega na wgrzewaniu folii w odzież. Z tą różnicą, iż folia solwent jest wielobarwna. Technika idealna dla niskich nakładów.
Sublimacja. Technika wykorzystująca w druku chemiczne zjawisko sublimacji. Polega na nadrukowywaniu określonego wzoru na materiał poliestrowy (najlepiej jasny).
Haft komputerowy. Razem z sublimacją dają najdłuższą trwałość. Haft polega na wyszywaniu za pomocą nici określonego wzoru na odzieży.

Od Was zależy, na jaką technikę znakowania się zdecydujecie. Musicie w pełni zrozumieć potrzeby klientów oraz ich wymagania, aby móc dostosować do nich odpowiednie metody przynoszące określone rezultaty.

Czy warto inwestować w ozdoby odzieży?

Jeśli chcecie, aby Wasza marka odzieżowa wyróżniała się czymś szczególnym spośród innych, powinniście zastanowić się nad dodatkowymi elementami, które niewątpliwie pomogą Wam w budowaniu wizji swojej marki wśród klientów, którzy są czuli nawet na najdrobniejsze szczegóły. Etykiety kartonowe z logo marki dołączane do ubrań są świetnym elementem wykończenia Twojej odzieży. Podnoszą one bowiem prestiż marki i nadają ubraniom elegancki wygląd. Podobnie, jak naszywki gumowe lub haftowane, czy przywieszki do zamków błyskawicznych. Są one nie tylko oryginalnym wykończeniem, ale także pozwalają podtrzymywać świadomość Twojej marki wśród klientów. Dlatego warto rozważyć zainwestowanie pieniędzy w dodatkowe elementy, które przyciągną do Ciebie klientów.

Etykiety kartonowe do ubrań

Wiesz już, jakie kroki musisz podjąć, aby cieszyć się własną marką odzieżową. Zatem… do odważnych świat należy!

Wróć do listy

Chcesz skorzystać z naszych usług?

Złóż zapytanie

Zaufali nam

70,314 Klientów
165,772 Zamówień
85 Pracowników
18 Lat na rynku